Počeci organiziranog oblika nautičkog turizma na našoj obali datiraju iz 1964. godine. Upravo je Punat mjesto gdje je nastala ideja što je označila početak novog vida turizma koji danas preuzima primat u turističkoj ponudi na Jadranu. Naime, prve strane jahte koje su ostavljene na čuvanju i održavanju smještene su upravo u današnjem brodogradilištu 1964. godine.
Marina se razvila na bogatoj brodograditeljskoj tradiciji koja u Puntu datira još iz 1922. godine.
Prvi nautičar, s kojim je i povezano rođenje marine, bio je William Robert Nesher. Njemu su 1962. godine na sajmu u Zagrebu preporučili Brodogradilište Punat za gradnju novih brodova u drvu. Iskusni nauta preporuku je poslušao, pa su tri izgrađene brodice, simboličnih oznaka A, B i C, postale prva strana plovila ostavljena na čuvanju u Hrvatskoj. Dobili su imena «Athena», «Belgrad» i «Cairo». Tako se počela pisati abaceda nautičkog turizma na istočnoj obali Jadrana. Nakon ta tri broda, g. Nesher je s partnerom g. Kordesom, posjedovao sedam brodica abecednim redom «Estoril», «Damaskus», «Florence» i zadnji brod «Genua». Brodovi su izgrađeni za AMC-Adria Motorboot Club Manheim, za potrebe članova kluba, koji su željeli provoditi godišnji odmor na moru.
G. Nesher, Amerikanac iz Kalifornije s prebivalištem u Njemačkoj, bio je prvi gost marine te je ostao vjeran marini sve do kraja svog života 2004. godine. Niti on, niti djelatnici koji su se okupili na taj dan rođenja, 13. ožujka 1964. godine, nisu mogli slutiti da će njihovo djelo izrasti u prvi i pravi nautički biser Hrvatske.
Početak organiziranog čuvanja stranih i domaćih jahti na našoj obali počeo je dakle izgradnjom čamaca u Brodogradilištu Punat, a nastavljen je prihvatom domaćih i stranih jahti na lokaciji neposredno uz brodogradilište prema sjeveru.
Do 1978. Marina je poslovala u sklopu Brodogradilišta, a tijekom 1994. dovršena je pretvorba poduzeća. Danas Marina Punat i Brodogradilište Punat posluju neodvojivo povezani kao dvije najznačajnije tvrtke u sklopu Marina Punat Grupe.
Broj brodova je u međuvremenu od tri brodice 1965. narastao do današnjih 1300 plovila, što u moru, što na suhom vezu. Velik broj plovila dolazi u marinu na tranzitni vez u ljetnim mjesecima! U marini u Puntu 1998. ponosno se zavijorila prva Plava zastava u Hrvatskoj, što ju dodjeljuje prestižna Europska zaklada za očuvanje okoliša, i do danas je istaknuta na njenom jarbolu. Od 2000. g. Marina Punat i povezana društva certificirani su u skladu s normom ISO 9001, a od godine 2010. u marini se primjenjuje sustav upravljanja zaštitom okoliša prema zahtjevima norme ISO 14001:2004. Marina Punat je u mnogočemu prva te je tako i jedna od najnagrađivanijih marina u Hrvatskoj, ovjenčana mnogobrojnih priznanjima.
O povijesti marine možete detaljno čitati i u monografiji „Prvih 50 godina“.
Link na monografiju u PDF-u
Marina se razvila na bogatoj brodograditeljskoj tradiciji koja u Puntu datira još iz 1922. godine.
Prvi nautičar, s kojim je i povezano rođenje marine, bio je William Robert Nesher. Njemu su 1962. godine na sajmu u Zagrebu preporučili Brodogradilište Punat za gradnju novih brodova u drvu. Iskusni nauta preporuku je poslušao, pa su tri izgrađene brodice, simboličnih oznaka A, B i C, postale prva strana plovila ostavljena na čuvanju u Hrvatskoj. Dobili su imena «Athena», «Belgrad» i «Cairo». Tako se počela pisati abaceda nautičkog turizma na istočnoj obali Jadrana. Nakon ta tri broda, g. Nesher je s partnerom g. Kordesom, posjedovao sedam brodica abecednim redom «Estoril», «Damaskus», «Florence» i zadnji brod «Genua». Brodovi su izgrađeni za AMC-Adria Motorboot Club Manheim, za potrebe članova kluba, koji su željeli provoditi godišnji odmor na moru.
G. Nesher, Amerikanac iz Kalifornije s prebivalištem u Njemačkoj, bio je prvi gost marine te je ostao vjeran marini sve do kraja svog života 2004. godine. Niti on, niti djelatnici koji su se okupili na taj dan rođenja, 13. ožujka 1964. godine, nisu mogli slutiti da će njihovo djelo izrasti u prvi i pravi nautički biser Hrvatske.
Početak organiziranog čuvanja stranih i domaćih jahti na našoj obali počeo je dakle izgradnjom čamaca u Brodogradilištu Punat, a nastavljen je prihvatom domaćih i stranih jahti na lokaciji neposredno uz brodogradilište prema sjeveru.
Do 1978. Marina je poslovala u sklopu Brodogradilišta, a tijekom 1994. dovršena je pretvorba poduzeća. Danas Marina Punat i Brodogradilište Punat posluju neodvojivo povezani kao dvije najznačajnije tvrtke u sklopu Marina Punat Grupe.
Broj brodova je u međuvremenu od tri brodice 1965. narastao do današnjih 1300 plovila, što u moru, što na suhom vezu. Velik broj plovila dolazi u marinu na tranzitni vez u ljetnim mjesecima! U marini u Puntu 1998. ponosno se zavijorila prva Plava zastava u Hrvatskoj, što ju dodjeljuje prestižna Europska zaklada za očuvanje okoliša, i do danas je istaknuta na njenom jarbolu. Od 2000. g. Marina Punat i povezana društva certificirani su u skladu s normom ISO 9001, a od godine 2010. u marini se primjenjuje sustav upravljanja zaštitom okoliša prema zahtjevima norme ISO 14001:2004. Marina Punat je u mnogočemu prva te je tako i jedna od najnagrađivanijih marina u Hrvatskoj, ovjenčana mnogobrojnih priznanjima.
O povijesti marine možete detaljno čitati i u monografiji „Prvih 50 godina“.
Link na monografiju u PDF-u